Głównym zadaniem kierownika magazynu jest efektywne zarządzanie procesami logistycznymi, zachodzącymi w magazynie. Praca na tym stanowisku jest dla ludzi dobrze zorganizowanych, odpowiedzialnych, otwartych na nowe rozwiązania oraz potrafiących zarządzać ludźmi i zasobami materiałowymi.
Umiejętność planowania i dobra organizacja pracy własnej oraz całego zespołu logistycznego należą do najważniejszych kompetencji managera magazynu. Praca w logistyce jest pracą z ludźmi (ze współpracownikami i z klientami), więc umiejętności komunikowania się, i to na wysokim poziomie są jak najbardziej wskazane. Przy tym wszystkim ważna jest także wysoka odporność na stres oraz umiejętność pracy pod presją czasu. Kompetentny manager magazynu to taki, który potrafi planować działania w taki sposób, aby efektywnie wykorzystać dostępne zasoby i trafnie ustalać priorytety.
Wiedza oraz znajomość narzędzi technicznych wykorzystywanych w tym obszarze jest oczywiście równie ważna jak odpowiednie cechy charakteru, czy umiejętności interpersonalne. Z relacji pracodawców wynika, że dobrym kierownikiem magazynu jest osoba, która zna pracę od przysłowiowej podszewki np. były magazynier, operator wózka widłowego. Taka osoba, która przeszła całą ścieżkę kariery od samego początku.
Zgadzam się z autorem artykułu. Dobry kierownik to taki który zaczynał pracę od najniższego szczebla. Sam tak przeszedłem całą ścieżkę kariery i wiem czego mogę się spodziewać.
Moim zdaniem umiejętności zarządzania są najważniejsze.
WSZYSTKIE WYMIENIONE W TYM WPISIE KOMPETENCJE SĄ POTRZEBNE
Dziękuję za poparcie 😉