Kierownik magazynu nie jest w stanie dobrze zarządzać magazynem, jeśli nie ma odpowiednich ludzi do pracy. Zatrudnienie zespołu to jednak tylko jeden element. Dużo ważniejsze jest to, żeby ich odpowiednio wyszkolić. Niestety częste rotacje pracowników oraz brak budżetu na szkolenia powoduje, że niejeden kierownik magazynu musi pracować z osobami nie do końca przygotowanymi do pracy. Czy w takim razie może coś zrobić, żeby sam ich przygotować?
Kierownik magazynu powinien zadbać o to, aby mieć jak najlepiej przygotowany zespół. Jeśli firma nie dofinansowuje szkoleń, powinien sam zadbać o wdrożenie pracowników. Jest to dodatkowa praca, jednak zdecydowanie mu się ona opłaci. Dobrze przeszkoleni pracownicy będą w stanie szybciej zająć się swoimi zadaniami. Nie będą potrzebowali tak często asysty bardziej doświadczonych pracowników. Zlecone zadania w magazynie będą więc wykonywane znacznie szybciej.
Kierownik magazynu nie zawsze ma możliwość samodzielnego doboru pracowników. Warto więc na początku dowiedzieć się, jak duże doświadczenie ma każdy z pracowników, a następnie przygotować odpowiednie szkolenia. Jako że praca na magazynie często jest pracą podwyższonego ryzyka, pamiętać trzeba również o przeszkoleniu pracowników z zakresu bezpieczeństwa oraz higieny pracy. Dobrze również zadbać o regularne przypominanie pracownikom ich szkoleń.