Współczesny świat coraz szybciej się rozwija, co wiąże się z tym, że wiele dotychczasowych usług przenosi się do sieci. To znacznie sprzyja rozwojowi branży e-commerce, która z jednej strony jest szansą, ale z drugiej strony dużym wyzwaniem. Szczególnie nowego podejścia do pracy powinien uczyć się kierownik magazynu. To jego działania mogą być kluczowe dla terminowej realizacji usług, których oczekują klienci. To powoduje, że kierownik musi być gotowy uczyć się nowych rzeczy związanych z zarządzaniem magazynem. Co jest typowe pod tym względem w branży e-commerce?
Przede wszystkim kierownik magazynu musi nauczyć się zarządzania magazynem z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, które optymalizują cały proces obsługi klientów robiących zakupy przez sieć. Przez to częściej ma mniej możliwości decyzyjnych, gdyż jest związany różnorodnymi procedurami wdrożonymi przez przełożonych. Z drugiej strony może być to znacznym ułatwieniem w jego pracy. Aby mógł on skutecznie realizować proces zarządzania, powinien mieć zaufanych ludzi, którzy są zmotywowani do pracy pod presją czasu.
Kierownik magazynu w dziedzinie e-commerce musi też liczyć się z dużą większą liczbą papierologii niż w przypadku tradycyjnej sprzedaży. Cały proces musi być bowiem odpowiednio dokumentowany. Tu jednak znów plusem jest wsparcie technologii, która pozwala przenieść zapisywanie informacji z kartki do sieci.