Kierownik magazynu nie ma łatwego zadania, jeśli chodzi o dbanie o atmosferę w zespole. Musi on mierzyć się z wyzwaniem, jakim jest ciągła rotacja pracowników. To problem szczególnie magazynów, w których niepotrzebni są specjaliści, a wiele osób podejmuje się pracy tylko po to, aby sobie dorobić. W takich warunkach trudno jest tworzyć zgrany, zaangażowany zespół, który chętnie wykonywałby swoje zadania w miłej atmosferze. Dobry kierownik magazynu powinien poradzić sobie jednak również w takich mniej sprzyjających okolicznościach. Jak zatem skutecznie zadbać o atmosferę w zespole?
Kierownik magazynu powinien dbać o atmosferę w każdym momencie. Niezwykle ważnym jest jednak ten, w którym do pracy przychodzi nowa osoba. W związku z dużą rotacją może być to bardzo częste. Wprowadzenie nowej osoby do zespołu w odpowiedni sposób pomaga poczuć jej się lepiej, łatwiej wdrożyć w wykonywane obowiązki oraz zżyć z zespołem. Może również zachęcić pracownika do pozostania na stanowisku na dłużej. Zmniejszenie rotacji często przekłada się na podwyższoną efektywność.
Aby atmosfera na terenie magazynu była przyjemniejsza, kierownik magazynu powinien dbać o to, aby odpowiednio przekazywać informację zwrotną. Powinien wystrzegać się nadmiernej krytyki oraz obwiniania innych, a skupić na konstruktywnym udzielaniu porad, jak zrobić coś lepiej w przyszłości.