Kierownik magazynu – jak powinien dobrze zorganizować magazyn?

By | 7 listopada 2018

Najważniejsze zadanie, przed którym stoi kierownik magazynu to jego odpowiednia organizacja. Nie jest to sprawa prosta, a jako że istnieje wiele, czasem sprzecznych wytycznych, które mówią, jak powinien działać dobrze zorganizowany magazyn. Ważne jest więc doświadczenie kierownika oraz gotowość do wypróbowania różnych opcji. Co warto więc, żeby wiedział kierownik magazynu?

Kierownik magazynu musie przede wszystkim wiedzieć, jaka jest rola magazynu w procesie logistycznym i zdawać sobie sprawę, jak ważna jest w tym wszystkim jego rola. Uświadomienie sobie, że bardzo wiele zależy właśnie od kierownika magazynu, ma rolę motywacyjną, ale również powoduje, że czuje się on częścią większego procesu. Jeśli magazyn stanie się wąskim gardłem w logistyce, może mieć to skutki dla całej firmy transportowej.

Kierownik magazynu, wyznaczając strategię pracy na magazynie, powinien się kierować kilkoma uniwersalnymi zasadami. Przede wszystkim powinien myśleć o tym, że jego rolą jest redukowanie kosztów związanych z prowadzeniem magazynu. Jednym z jego celów powinno być doprowadzenie do tego, żeby zadania były wykonywane jak najszybciej, co przekłada się na obniżenie kosztów przechowywania towarów lub materiałów. Oczywiście kierownik, planując pracę magazynu, musi brać też pod uwagę bezpieczeństwo zatrudnionych osób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *